Jak sprawnie szukać ofert pracy? Oto kilka wskazówek

W obecnych czasach coraz częściej sami decydujemy się na zmianę pracy. Powody zmiany mogą być różne – pragnienie podniesienia kwalifikacji, nieprzyjemna atmosfera w firmie, czasem chcemy spróbować czegoś całkiem nowego. Niezależnie od przyczyny, oto kilka rzeczy, o których powinniśmy pamiętać, kiedy próbujemy znaleźć nową pracę:

1. Spersonalizuj swoje CV

Pracodawcy i pracownicy HR codziennie otrzymują dziesiątki dokumentów aplikacyjnych. Co zrobić, żeby zainteresowali się akurat twoją aplikacją? Postaraj się dobrać ją do konkretnego stanowiska. Wtedy osoba, która będzie je przeglądać, zobaczy, że zależy ci akurat na pracy w ich firmie. Możesz dodać jakieś ciekawe grafiki, niestandardowe zdjęcie lub napisać list motywacyjny, w którym podkreślisz, dlaczego akurat ty jesteś idealnym kandydatem na to stanowisko. Pokaż pracodawcy, że jesteś interesującą osobą – oprócz suchych faktów o przebiegu edukacji i kariery zawodowej, wspomnij o swoich zainteresowaniach, przebytych kursach, wolontariatach. Może akurat na tym stanowisku, znajomość języka duńskiego będzie szczególnie przydatna? A może twój przyszły pracodawca także jest pasjonatem fotografii, a pogawędka o najnowszych trendach rozluźni nieco rekrutacyjną atmosferę?

2. Korzystaj z wielu źródeł

Zrób rozeznanie, na jakich platformach najczęściej pojawiają się oferty z twojej branży. Jest wiele stron internetowych z ogłoszeniami o pracę, jednak niektóre firmy mają oferty na swoich własnych stronach. Poza tym, można dołączyć do branżowych grup na portalach społecznościowych oraz odwiedzić targi pracy, organizowane szczególnie w większych miastach. Jest to wspaniała okazja, żeby porozmawiać z pracownikami z różnych firm i przekonać się, czy akurat tam chcemy pracować.

3. Przygotuj się na rozmowę kwalifikacyjną

Kiedy szukamy pracy, często wysyłamy CV masowo do różnych pracodawców. Przed rozmową, postarajmy się dowiedzieć, do jakiej firmy idziemy, czym ona się zajmuje, poczytajmy trochę o historii firmy. Zdecydowanie wyróżnimy się wtedy spośród osób, które nie zwracają uwagi na to, gdzie aplikują.

Oprócz kwestii merytorycznych, powinniśmy także zadbać o ubiór. Oczywiście powinien być przed wszystkim schludny i elegancki, ale powinniśmy także dostosować go do stanowiska. Na przykład, na rozmowie o pracę w butiku powinniśmy wykazać się większą kreatywnością, co udowodni pracodawcy, że znamy się na modzie.

4. Zadawaj pytania

Rekruter prawdopodobne zasypie nas setką pytań. My jednak nie powinniśmy pozostawać szczególnie dłużnymi – brak pytań z naszej strony może wskazywać, że nie jesteśmy zainteresowani. To daje nam także szansę na uzyskanie odpowiedzi na kwestie, których rekruter nie poruszył. Możemy zapytać o dress code, długość przerw i zmian, jeżeli będziemy pracować w takim systemie, dopytać o obowiązki.

 

Powyżej przedstawiono kilka porad, które powinny być pomocne przy poszukiwaniach pracy. Wiele zależy od naszej branży, ale te wskazówki powinny sprawdzić się w każdym zawodzie. Pamiętajmy także, aby nie stresować się przy rozmowie, ponieważ możemy przez to gorzej wypaść lub zapomnieć porozmawiać o istotnych dla nas kwestiach.


ENO

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *